Retourneren

Klachten

In het geval van klachten betreffende uw levering kunt u uw klacht e-mailen.

Afkoelingsperiode / Wet Kopen op afstand

Sinds 1 februari 2001 is de wet 'kopen op afstand' van kracht. Door deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen, dus ook als het om kopen via internet gaat. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien.

De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen:

Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. Sarxs rekent voor het retourneren van een product in het kader van Wet Kopen op Afstand geen administratiekosten.

De afkoelingsperiode geldt niet in de volgende gevallen:
- Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt.

Na ontvangst van het product heeft u een afkoelingsperiode van 7 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te retourneren of te ruilen. U dient dit binnen 7 dagen schriftelijk (via e-mail) te melden en het product (in originele, complete en onbeschadigde verpakking) onbeschadigd, compleet en ongebruikt terug te sturen. Daarbij draagt uzelf de kosten en het risico van de retourzending.

Als u een overeenkomst ontbindt, wordt het bedrag dat op de factuur vermeld staat binnen 14 dagen door Sarxs terugbetaald op het rekeningnummer wat u op de factuur moet vermelden. Als u een product retourneert dient u de factuur, die u bij uw bestelling heeft ontvangen, ook mee te zenden.

Foutieve leveringen en beschadigingen

Indien u constateert dat het artikel dat bij u is afgeleverd, niet overeenkomt met het door u bestelde artikel, mag u het artikel niet aan nemen. In zo’n geval dient u ons hiervan direct op de hoogte te stellen middels een e-mail.

Ook wanneer u bij levering constateert dat uw bestelling is geopend of zware beschadigingen heeft, mag u het artikel niet in ontvangst te nemen. U dient ons hiervan direct op de hoogte te stellen, zodat wij de nodige stappen kunnen ondernemen en u een nieuw product kunnen leveren.

LET OP: Controleer uw bestelling bij aflevering direct op eventuele schade. Schadeclaims en/of omruiling achteraf kunnen niet in behandeling worden genomen.

Annuleren

Natuurlijk kan het voorkomen dat een bestelling langer op zich laat wachten dan gewenst is. Bij Sarxs heeft u daarom (bijna) altijd de mogelijkheid om bestellingen te annuleren. Sarxs rekent geen kosten voor het annuleren van de bestelling. Slechts in geval dat het gaat om een speciale bestelling of indien uw bestelling reeds aan onze bezorgdienst is overgedragen is annuleren niet mogelijk.

Hoe te annuleren?

De snelste en eenvoudigste manier om uw bestelling ongedaan te maken is door ons een e-mail te sturen. In de mail vermeld u de naam waarop de bestelling is geplaatst, de producten en het ordernummer. Tevens vernemen wij graag van u de reden van annuleren. U zult vervolgens binnen één werkdag een bevestiging van de annulering ontvangen.